tisdag 8 oktober 2013

Efter att ha läst halva uppsatsen

Det första som slår mig är den ständiga hänvisningen till att man inte använder så mycket digitala tekniker i bildämnet. Jag måste nu dra slutsatsen att jag har varit på väldigt priviligierade skolor. På det estetiskaprogram där jag har vistats mest har eleverna hela kurser i bara photoshop och liknande program, Digital Bild är en kurs om 100p. Desutom finns inriktningen Media som nästan enbart fokuserar på digital bild. Jag hade ofta samarbeten med medialärarna när eleverna hade projekt så att både digitala och analoga tekniker kom till sin rätt. Utöver det så användes digitala tekniker nästan hela tiden när jag var på musikavdelningen, både under teorilektioner och praktiska lektioner. Om detta är en produkt av att utvecklingen gått extremt mycket framåt sen Anders skrev sin uppsats eller om det är jag som varit på extremt bra skolor vet jag inte, men skolorna jag har varit på ligger i små städer och det brukar inte vara de som ligger i framkant när det kommer nya tekniker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar