onsdag 1 maj 2013

Start!

Igår startade projektet och jag är försiktigt positiv.
Jag började med att visa den här filmen: A day in the world och prata om orginalprojektet, vad man hade gjort, hur och i viss mån varför. Eleverna gillade verkligen det första projektet och jag tror att det är mer än en som kommer surfa in på deras adress idag.


Därefter förklarade jag vad jag ville att de skulle göra. De var taggade på det också även om det var många som ville göra en egen film istället för en i grupp. Jag förklarade att detta varit mitt första val men att det inte finns tekniska möjligheter, det accepterades med viss bitterhet. Allt sådant glömdes emellertid bort när vi skulle diskutera vilken sorts bilder som skulle vara med, vilka klockslag (ungefär) som behövdes m.m På fredag kommer de till mig på rasten så tankar jag in alla bilder som tagits under torsdagen. Nästa lektion är på tisdag och då blir det val av bilder samt tutorial i photostory.

//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar